I když jsem se po vystudování gymnázia Open Gate rozhodla pro dráhu veterinárního lékařství na mezinárodním programu brněnské univerzity (Veterinární a farmaceutická univerzita Brno), cesty mě nakonec dovedly k psychologii. Za laskavé podpory Nadace The Kellner Family Foundation jsem vystudovala obor Psychology na Newyorské univerzitě v Praze (University of New York in Prague, dále UNYP). Bakalářský obor psychologie na této zahraniční univerzitě netrvá tři roky, jak je zvykem v České republice, ale roky čtyři. Odměnou za delší studium mohou absolventi získat dva diplomy. Diplom, který je uznávaný v Americe, a pokud má student zájem, může složit i české státní zkoušky a obdržet tak český diplom.
UNYP pro mě byla skvělou volbou, protože (tehdy) jako jediná univerzita nabízela studium psychologie v angličtině. Škola se řídí dle amerických osnov, proto se může lišit i forma studia a okruh nabízených předmětů. Rozvrh na každý semestr si například každý student může sestavit téměř sám, s pomocí studijního poradce (academic advisor). Každý standardní předmět za tři kredity má pak student jednou týdně, ale vyučuje se tři hodiny v kuse. Předměty navíc nejsou rozděleny na přednášky a praktika a prezence na hodinách je povinná (student může zameškat jen určité procento vyučovacích hodin – obvykle 3 vyučovací bloky čili 9 šedesátiminutových hodin). Výběr předmětů, které se vyučují i od 18:00 (tedy do 21:00), a možnost sestavení rozvrhu pro mě představovaly skvělou příležitost, jak při studiu také pracovat.
Práce pro mě byla při studiu důležitá pro nasbírání zkušeností, kreativní vyžití i obživu. Na první pohled moje zaměstnání nemusí přímo souviset s oborem mého studia, ale kupodivu jsem si všímala propojení i těchto rozličných odvětví. Pátým rokem pracuji zejména v reklamních agenturách, a to na pozici Account Manager. Řídím projekty uvnitř firmy, zajišťuji spokojenost klienta, ale také řádnou fakturaci. Distribuuji práci dále do produkce a dohlížím na kvalitu výstupů z firmy směrem ke klientovi. Jinými slovy, moje zaměstnání vyžaduje spoustu (správné) komunikace s lidmi, pochopení a empatie, abych mohla vyslyšet nespokojenost grafického designéra i klienta a najít cestu, která povede ke spokojenosti všech. A hlavně ku prospěchu projektu.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION