Zapojena do projektu | od 2017/2018
Počet připojených škol | 13
Do projektu jsme vstoupili v roce 2017 jako čtenářská škola. Od té doby máme pocit, že jsme doslova u proměny českého školství. A je nám ctí, že můžeme být její součástí.
Díky přístupu k novinkám i osvědčeným postupům ze světa pedagogiky se nám u zapojených učitelů daří zásadně proměňovat výuku k lepšímu. Vidíme, že umějí lépe formulovat oborové i čtenářské cíle a pracovat se Čtenářským kontinuem tak, aby co nejlépe rozvíjeli čtenářství svých žáků. Zároveň sledují dopad své výuky, zvou kolegy do hodin a společně se baví o žákovských pracích.
Nedílnou součástí školní výuky se staly dílny čtení, v rozvrhu je má pravidelně zařazené každá třída. Jejich oblibě napomohlo i to, že příspěvek z projektu nám umožnil nakoupit do třídních knihovniček knížky, které děti doslova hltají. Díky tomu mají i větší chuť něco napsat – proto někteří naši učitelé pracují se svými žáky i v dílnách psaní.
Spolu se změnou přístupu k výuce se proměnila i kultura celé školy. Učitelé jsou otevřenější k novým věcem, více spolupracují a nebojí se bavit i o nezdarech a potížích. Dokáží společně hledat, co se ještě potřebujeme naučit, abychom lépe učili naše žáky.
Novou inspiraci získávají zapojení učitelé na oborových a prožitkových celostátních setkání. A protože se vracejí plní chuti předávat nabyté znalosti kolegům ve škole, daří se pro projektovou vizi postupně nadchnout další a další učitele.
Velkou pomocí na naší cestě jsou pedagogičtí konzultanti. Ti pracují pravidelně s některými učiteli přímo ve výuce, a navíc jim pomáhají i s přípravou otevřených hodiny pro připojené školy. Zároveň poskytují zpětnou vazbu vedení, aby mohlo lépe promýšlet další kroky pro pedagogický sbor. V neposlední řadě jsou nápomocní při tvorbě workshopů pro naše učitele, anebo je přímo vedou.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION