Hana Košťálová
programová ředitelka
„Jedná se o konkrétní děti, které vyrůstají v nepodnětném prostředí či v rodinách, které si nemohou nyní dovolit dětem pořídit ani knihu. Hrozí tak, že tito žáci v období, kdy jsou školy zavřené, zaostanou i v tak zásadní schopnosti, jako je čtenářství,“ uvádí Hana Košťálová, programová ředitelka projektu. Zároveň dodává, že fenomén nazývaný „Summer Learning Loss“, který popisuje prohlubování rozdílů mezi žáky kvůli přerušení školy, je odborníky pozorován po každých letních prázdninách, ale obecně ho lze vztáhnout na každé delší období, kdy děti nedochází do školy. Během prázdnin se děti, které nečtou, posunou v této dovednosti až o dva měsíce zpět a návrat na úroveň před prázdninami trvá na počátku nového školního roku až šest týdnů. „Nejvíce ohroženy jsou přitom právě děti ze sociálně slabých rodin. Ztrácejí kontakt se spolužáky a pomyslné nůžky se tak ještě více rozevírají,“ dodává Hana Košťálová.
Romana Bláhová, zástupce ředitele Základní školy Tomáše Šobra v Písku reagovala na zásilku knih pro žáky této školy takto: „Nedalo nám to a musíme napsat naše pocity, které zažíváme. V této pro nás všechny nelehké a zvláštní době, bychom Vám rádi, a opravdu ze srdce, touto cestou chtěli poděkovat za velkorysý dar. Knížky, které byly zakoupeny pro žáky naší školy, jsou úžasné. Byl to od Vás vynikající nápad, který přinese úsměv na tváři nejednomu našemu žákovi. I přes roušky bylo znát, že mají opravdickou radost. Tu jsme zažívali i my, kteří jsme u předání byli. Ještě jednou, obrovské DÍKY!“
2025 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION