25. 02. 2013
2 minuty čtení
Během tohoto semestru jsem se učila zejména teoretický základ fungování organismu - základy buněčné medicíny, metabolismus a komunikaci na buněčné úrovni. Kromě toho jsem navštěvovala již méně zábavné, ale přesto velice důležité kurzy biofyziky a lékařské terminologie. Během praktik z biofyziky mi byly odhaleny taje fungování „zázračných mašinek,“ jako je ultrazvuk, EKG, EEG nebo rentgen.
Konečně jsem si také oblékla bílý plášť, připnula si jmenovku, vybavila se perem, dezinfekcí a cítila se jako doktor. Za zmínku stojí, že ještě předtím, než nám bylo dovoleno 'hrát si na doktory', museli jsme si vyslechnout hodinové přednášky na téma hygiena rukou a problematika nozokomiálních (v nemocnici získaných) infekcí. Následně jsme pod dozorem zdravotních sester trénovali metodu nejefektivnějšího mytí rukou. Po těchto nezbytnostech už jsme mohli navštívit oddělení akutní péče – tedy lůžkové oddělení Fakultní nemocnice Královské Vinohrady. Prvních pár návštěv bylo víceméně zábavných - potkávali jsme se zejména s pacienty, kteří se chystali k odchodu domů. Vážnost našeho budoucího zaměstnání jsme si naplno uvědomili až při návštěvě jednotky intenzivní péče (JIP), která zajišťuje péči o závažně nemocné a nemocné v časném pooperačním období. Sterilní prostředí a psychický nápor sehrály svou roli a já se stala svědkem typické historky spjaté se studiem medicíny - kdy jeden z mých spolužáků omdlel.
Největší výhodou vysokoškolského studia je podle mě rozdělení školního roku do dvou semestrů. Poštěstilo se mi a zvládla jsem všechny zkoušky hned v prvním týdnu zkouškového období. Tím jsem získala skoro měsíční zimní prázdniny, které ale byly opravdu potřeba - skoro po půl roce ustavičného studia. Z hlediska náročnosti studia, bych medicínu na 'IB měřítku' hodnotila jako 3x těžší než přípravu na IB zkoušky. Především, co se časové náročnosti týče. Už jsem se celkem smířila s tím, že prakticky nemám volný čas. Naštěstí mě studium medicíny opravdu baví a proto nijak nestrádám, jen bych uvítala malinko víc času na sport, který je asi nejlepším odreagováním od učení. Musím totiž souhlasit s názorem, že fyzická námaha je snazší než ta psychická. Skvělou formou sportovního vyžití je pro mě běh, při kterém si nejen urovnám myšlenky, ale dokáži se i motivovat k dalšímu studiu - stejně jako zdolávám další a další kilometry běhu, dokáži se znovu a znovu koncentrovat na studium. Motivace je o to silnější, když si ji člověk dokáže vytvořit sám, bez vlivu okolí. Není důležité ostatním dokazovat, že jste nejlepší. Mnohem lepší pocit je vědět, že děláte to nejlepší, co ve vás je.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION