03. 12. 2011
2 minuty čtení
Po prvním ‘předávacím’ týdnu, kdy jsem se od předešlého stážisty učil jak zacházet s interními programy a databázemi, jsem byl hozen takříkajíc přímo do vody – hned první víkend po mém nástupu šel celosvětově do kin film Harry Potter a Relikvie Smrti, druhá část.
Myslím, že příběh o tomto mladém kouzelníkovi netřeba představovat, jelikož jde o snad největší fenomén poslední doby, a to i díky, nebo možná hlavně kvůli, jeho filmovým adaptacím. Harry Potter je v současnosti nejúspěšnější filmovou sérií v historii kinematografie, a i proto byl na všechna oddělení podílející se na uvedení posledního dílu do kin vyvíjen obrovský tlak. Úkolem našeho oddělení – Distribuce pro východní Evropu a Blízký Východ, bylo analyzovat jak si film v jednotlivých zemích vede, podle toho upravovat odhady finálních výsledků, porovnávat tyto odhady jak s předešlými díly, tak s konkurenčními snímky, a pak všechny tyto informace podat ve shrnuté podobě do centrály v Los Angeles. S celosvětovými tržbami přes 1,3 miliardy dolarů se tento film stal nejúspěšnějším titulem roku a třetím nejúspěšnějším v historii a já tak pár týdnů po nástupu připíjel se sklenkou šampaňského na celkově nejúspěšnější film Warner Bros.
Když se na toto hektické období dívám zpětně, myslím, že jsem si nemohl vybrat lepší moment, kdy nastoupit do práce. Pod obrovským tlakem jsem se všechno učil rychleji a na chyby, které by pak můj nadřízený musel opravovat, nebyl čas. Když po pár týdnech všechno to vzrušení kolem HP opadlo, mohl jsem se začít věnovat aspektům mé práce, které mě zajímaly a bavily nejvíce. A tak jsem začal chodit na interní představení filmů, které mají do své premiéry mnohdy několik měsíců, diskutovat o těchto filmech jak v rámci našeho oddělení, tak i s jednotlivými zeměmi, které máme na starost a hodnotit jejich šance na úspěch. Tyto diskuze jsem pak s pomocí svého kolegy, který je opravdovým filmovým expertem se spoustou zkušeností s hodnocením obchodního potenciálu ještě nevydaných filmů, převáděl do finančních odhadů, které mým nadřízeným pomáhají rozhodnout, v jaké míře se film bude distribuovat, kolik by se mělo utratit za reklamu, ale i třeba jestli se v dané zemi vůbec vyplatí poslat film do kin.
Pracovat pro světově nejúspěšnější filmové studio je přesně tak vzrušující a zábavné jak to zní, doufám, že se mi Vám tento pocit alespoň trochu povedlo přiblížit. S jistotou mohu již nyní říci, že podstoupit stáž mezi druhým a třetím ročníkem, bylo to nejlepší rozhodnutí jaké jsem na univerzitě udělal.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION