16. 11. 2020
2 minuty čtení
Fyzické vyučování má povolení pokračovat pouze tehdy, když je “COVID-secure”, což znamená povinné nošení roušek, dvoumetrové rozestupy, všude dezinfekce, atd. Když je možné tyto podmínky splňovat, pak má vyučující na vybranou, jestli vyučovat osobně, nebo online. Je třeba zmínit, že i fyzické vyučování se natáčí a je k dispozici těm, co kvůli karanténě či jiným důvodům osobně přijít nemohou.
Nicméně jsem to považoval za velké štěstí, že dva z mých předmětů mohly pokračovat ve fyzické výuce. Nikdy bych nečekal, že budu tak vděčný za něco tak normálního, jako je ranní cesta na přednášky, ještě s tou trochou adrenalinu, když úplně nestíhám začátek. Bylo to něco, na co jsem si znovu velmi rychle zvykl a doufám, že to bude moci i nadále pokračovat.
Ale k mému udivení se během několika dnů od začátku roku k tomuto vyjádřila studentská unie s požadavkem, aby se veškerá výuka přesunula online. Důvodem byla ochrana zdraví jak vyučujících, tak studentů, což je obzvláště nyní velmi zásadní, ale podle mého názoru poněkud zcestné. I za současných pravidel se mohou vyučující rozhodnout přejít na distanční výuku a studenti i takto mají na vybranou, jestli jít na přednášky osobně nebo online. Úplný zákaz fyzického vyučování dle mého názoru nebere dostatečný ohled na jeho výhody.
Se všemi Covidovými opatřeními je riziko nákazy při přednášce mnohem menší, než třeba při nákupu v Tescu, kde zřejmě většina lidí neví co jsou to rozestupy. I když tam nějaké to riziko je, já pevně věřím, že nepřevažuje výhody fyzické přítomnosti na přednáškách. Zaprvé je to mnohem snažší si zachovat motivaci, když na vás mluví opravdový člověk, a zadruhé je to i pro mnoho profesorů příjemnější přednášet živému publiku, což je potom na kvalitě výuky znát. I přestože jsme na fakultě informatiky, nevěřím, že by většina mých profesorů úspěšně zvládla spustit Zoom video hovor.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION