Podpis Partnerství 2030

Projekt Pomáháme školám k úspěchu podepsal memorandum o spolupráci s Partnerstvím pro vzdělávání 2030+

Podpis Partnerství 2030

Projekt Pomáháme školám k úspěchu Nadace The Kellner Family Foundation se stal odborným partnerem iniciativy Partnerství pro vzdělávání 2030+. Díky podpisu memoranda o partnerství prohloubí dosavadní spolupráci v oblasti podpory základních škol a společně tak budou dále zlepšovat učení dětí a snižovat nerovnosti ve vzdělávání.

Dosavadní spolupráce zástupců projektu Pomáháme školám k úspěchu s iniciativou Partnerství 2030+ dostala podpisem memoranda formální podobu.

„Vážím si dlouhodobé a zacílené práce Pomáháme školám k úspěchu, která má velmi odborný leadership a zároveň v ní cítím i velkou míru pokory k tomu, co prožívají a řeší školy, a snahu podporovat je k tomu, aby opravdu mohly dosáhnout nejlepšího dopadu směrem k dětem,“ ocenila přínos Pomáháme školám k úspěchu ředitelka Partnerství pro vzdělávání 2030+ Silvie Pýchová.

Iniciativu Partnerství pro vzdělávání 2030+ založilo v roce 2020 sedm střešních platforem sdružujících organizace a instituce zabývající se vzděláváním s cílem iniciovat spolupráci mezi neziskovým sektorem a veřejnou správou a přispívat tak k naplnění Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a ke zlepšování vzdělávacích výsledků a wellbeingu dětí a mladých lidí. Jako prioritu si zapojené organizace zvolily problematiku wellbeingu žáků a žákyň a jejich vyučujících a téma místní školské správy a pedagogického leadershipu a důrazem na participaci při tvorbě veřejných politik.

„Jedním z dlouhodobých cílů Partnerství pro vzdělávání 2030+ je vytvořit systém vedení a podpory škol, který dokáže zlepšovat vzdělávací výsledky, wellbeing a rovné šance žáků. Znamená to dát dohromady znalosti o tom, jaká podpora má na učení dětí dopad, a také vytvořit pro takovou podporu podmínky v systému. Pomáháme školám k úspěchu mělo od počátku svobodné ruce k tomu, aby hledalo, co školám nejvíce pomáhá. My hledáme řešení, jak toto know-how a také zkušenosti z práce dalších organizací zakotvit v rámci systému,“ řekl Vladimír Srb, vedoucí pracovní skupiny Místní školská správa.

Pomáháme školám k úspěchu je již 16. odborným partnerem iniciativy, který se na dosažení těchto cílů bude podílet. Experti organizace od roku 2009 systematicky pracují s pedagogickými týmy veřejných základních škol a podporují je v systémových změnách umožňujících rozvíjet potenciál dětí. Zaměřují se přitom především na rozvoj čtenářství a pisatelství, kritického myšlení a na podporu sebeřízení u dětí.

„Díky stabilní podpoře nadace rodiny Kellnerových nemusíme o naší práci přemýšlet jako o časově ohraničeném projektu, ale můžeme uvažovat v dlouhodobém horizontu. Naše činnost cílí primárně na učitele, jejichž práce má dennodenní dopad na učení dětí. Pedagogické sbory se v našem projektu propojují do profesní učící se komunity napříč Českou republikou a vznikají tak sítě lokálně spolupracujících škol. Díky těmto zkušenostem si uvědomujeme, jak důležitá je synergie vzdělávacích aktérů, pokud máme mít šanci dosáhnout soustavného pedagogického zlepšení v daném území,“ řekl Petr Šlemenda, ředitel Pomáháme školám k úspěchu.

Tisková zpráva

Kompletní tisková zpráva ke stažení zde.