Možná jsme v průběhu pokroku zapomněli na jednu věc, nebo si to jen nestíháme uvědomit: síla učitele je v tom, že dokáže ovlivňovat budoucnost. Ve své profesi učitel objevuje talent ve studentech, probouzí v nich touhu objevovat, bádat a mít vlastní cíle. Hodnoty učitele a způsob jeho práce mají dopad na životy studentů i mimo vzdělávání - učitel celý život spolupracuje s těmi, kteří jednou budou tvořit svět a jeho hodnoty.
Věřím, že učitelé jsou designéři budoucnosti.
Patricie Šperková
Chci aktivně ovlivňovat budoucnost, a proto toužím být něčím tak (ne)obyčejným, jako je učitelka. Své úsilí bych chtěla směřovat k pozitivním změnám v českém vzdělávání. Věřím, že být skutečným hybatelem změn má smysl.
Svoji vášeň pro literaturu a jazyk jsem se rozhodla spojit s poznáním anglosaského vzdělávacího systému. Vybrala jsem si jednu z nejlepších univerzit na světě pro studium jazyka - tedy University of York, obor anglické literatury a lingvistiky. Nastupuji v září 2023 a na studium v tomto historiií a kulturou pulzujícím městě se nesmírně těším! Chci na vlastní kůži zažít vzdělávací systém, který se soustředí na kritické myšlení, nabízí prostor být kreativní, rozvíjet vlastní nápady, a díky psaní esejů objevovat a analyzovat umělecké texty i běžný jazyk. Systém, na který nejsme v České republice zvyklí, se mi tak bezpochyby stane inspirací pro mou budoucí pedagogickou praxi. Jsem přesvědčená, že poznání rozdílného prostředí a přístupů je správná cesta jak získat nadhled a umět se zorientovat v čemkoli, čeho chce člověk dosáhnout.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION