12. 03. 2013
2 minuty čtení
Momentálně se připravuji na finále této soutěže, do kterého jsem se jako jeden z celkem pěti finalistů probojoval. Do programu na tuto soutěž jsem kromě povinného Chopina zařadil mimo jiné také skladby francouzských impresionistů Debussyho a Ravela, jubileantů v roce 2012.
Kromě nebližšího kontaktu s francouzským hudebním impresionismem jsem si mohl také plně užít krás norské romantické hudební literatury. To díky koncertu s Norimberskými Symfoniky, na jejichž koncertě jsem vystoupil jako sólista, a se kterými jsem hrál Griegův koncert a-moll op.16 pro klavír a orchestr. Koncert se konal v jednom ze dvou hlavních norimberských sálů, v hlavním sále Norimberských Symfoniků v jejich sídle - Kongresovém centru. Naše společné vystoupení bylo v Nürnberger Nachrichten ohodnoceno jako “...oslňující provedení nádherné skladby...”.
Nastudování mého sólového repertoáru Ravel+Debussy jsem rovněž využil při několika dalších koncertech v Německu, kde bylo jejich výročí těchto dvou skladatelů dost připomínáno.
Kromě sólových vystoupení jsem se také dost věnoval komorní hře, koncertům a nahráváním s hobojovým duem a nyní se chystám s klarinetovým triem na jeden dubnový kurz komorní hry v Mnichově, kde jsem byl také požádán učit na kurzu jako asistent tamějšího klavírního profesora.
Mimoto jsem také stíhal občas uspořádat koncert v Norimberku, ale i například pro říčanskou ozdravovnu Olivovna v duchu myšlenky organizace "Yehudi Menuhin Stiftung Live Musik Now"do jejíhož programu jsem byl na začátku února 2013 na základě úspěšného postoupení konkurzu přijat, a jejímž cílem je "Vyjádřit přesvědčení, že hudba může být také terapií, a snažit se jí též zprostředkovat těm, kteří kvůli různým životním komplikacím nemohou přijít na běžný koncert." Pěkným zjištěním bylo, že do předsednictva Menuhin Stiftung patří i světoznámí umělci, kterým tento sociální akcent není lhostejný, jako například klavírista a dirigent Daniel Barenboim.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION