Univerzita
Předměty jsou více zaměřené na praxi než jen teorii, což některé z nich činí více zajímavými. V porovnání s minulým rokem používáme častěji počítač k modelování různých situací. Výsledky z nich jsou pak mnohem více realistické.
Tento rok jsme právě dokončili náš první skupinový projekt. Studenti z našeho oboru pracovali v týmech 4 až 6, aby navrhli, postavili a otestovali robota, který měl být schopen projet trasu sestavenou pouze z přímek a částí kružnic. Jediný povolený sensor byl pro snímání polohy motorové hřídele a robot musel obsahovat Arduino programovací desku. Čas vyhraněný pro projekt byl velmi omezený: pouze 14 dní, přičemž jsme stále museli chodit na přednášky, tutoriály a dělat úkoly pro ostatní předměty. Celá aktivita byla zamýšlena jako příprava na skupinový projekt pro druhý semestr; pravděpodobně, aby nás připravili na to, kolik neočekávaných problémů se může objevit při budování relativně jednoduchých systémů. Toto je robot naší skupiny:
Jeho vzhled není jeden z nejhezčích, ale je funkční a snadno opravitelný, což je důležitý aspekt designu. Sledovat jeho chování a přesnost bylo více než uspokojivé.
Mimoškolní aktivity
Na konci minulého akademického roku jsem byl zvolený do vedení robotické spolku RoboSoc. S ostatními členy vedení jsme se rozhodli změnit způsob, kterým je spolek veden. Pro tento rok chceme dát víc důrazu na vzdělávání než dělání projektů v porovnání s minulým rokem. Po propagování našeho RoboSocu na veletrhu všech 300+ univerzitních spolků jsme zorganizovali první informativní setkání. K našemu překvapení naše běžná meetingová místnost nebyla dost velká pro všechny příchozí! Momentálně vedeme workshopy pro přibližně 50 nováčků a několik desítek zkušenějších členů pracuje na projektech. Nováčci se během prvního semestru učí, jak navrhnout, vyrobit a naprogramovat robota. Poté se připojí k běžícím projektům. Transformace RC auta na autonomní, které se samo naučí s pomocí umělé inteligence, jak jezdit v miniaturním městě, je jen jeden z nich.
Co dál?
Další důležitý bod v našem oboru jsou lednové zkoušky, protože jsou to první, které se počítají v rámci našeho titulu. První rok se nepočítal vůbec. Poté si vybereme jeden z několika skupinových robotických projektů pro druhý semestr. Zvolený projekt pak bude tvořit velkou část naší ročníkové známky. Druhý semestr bude také ve znamení důležitého rozhodnutí. Budeme si volit zaměření v rámci Mechanical Engineering a také zda chceme pokračovat v integrated Master nebo zda se chceme přesunout do bakalářského oboru. Je zde také možnost si najít roční stáž a pokračovat v univerzitě po jejím dokončení, což je tady celkem běžné.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION