PODZIMNÍ MULTITASKING

Přestože už je to poměrně dávno, určitě si vzpomeneme na dobu, kdy studenti, ať už velcí nebo malí, žadonili o to, aby se škola zavřela, aby prázdniny byly delší, aby bylo ředitelské volno nebo aby odpadla odpoledka. Současná situace je historický moment, kdy si všichni studenti přejí pravý opak.

Vzhledem k tomu, jak náročně situaci zvládám já, si neumím představit, jak náročné to musí být pro mladší studenty. Světlo na konci tunelu bliká podle vládních diskuzí - jednou se rozsvítí (jdeme do školy na začátku února, hurá!) a najednou zase se zhasne (školy zůstávají ve stejném režimu), pak se zase rozsvítí (máme očkování!) a zase zhasne (nový nouzový stav bude trvat do 28.2). Věřit v lepší zítřky je náročnější a náročnější. Na psychiku člověka je tato situace velkou zátěží a vyžaduje přizpůsobení se v mnoha ohledech. Pro studenty v tomto nelehkém období je velmi snadné ztratit motivaci, disciplínu a cítit beznaděj. Mně osobně velmi pomáhá začlenit do každého dne aktivitu, která mě baví, ale při které si zároveň odpočinu. Také mám okolo sebe kamarády, na které se můžu kdykoliv obrátit, když se necítím dobře. Myslím, že podpora ostatních je teď k nezaplacení. Občas stačí si jen popovídat, trochu si postěžovat, a člověk se cítí hned lépe. Přes týden, když nemám přednášky, jezdím doučovat angličtinu děti různého věku. Vím, že pro rodiče, kterým děti zůstávají doma, musí být situace také vyčerpávající, a to i proto, protože na svých dětech vidí ztrátu motivace. A tak se ze mě občas stane i doučovatelka fyziky nebo matematiky a taková provizorní dětská psycholožka, která se snaží jim tu školu online alespoň trochu obohatit a rozveselit je.

Samozřejmě, že jsou věci, které mi chybí. Ráda bych si šla zacvičit jógu, ráda bych navštívila pěknou výstavu a občas bych se ráda alespoň na chvíli posadila do kavárny k šálku kávy.

Musím ale říct, že se mi daří moc dobře. Podzimní semestr byl pro mě ke konci nejen
zkouška mých vědomostí, ale i mého těla, jelikož ani já jsem se zákeřnému viru nevyhnula a
jako na potvoru si vybral zrovna zkouškové období. Naštěstí jsem měla lehký průběh, ale
přesto si nedokážu představit, jak tuto nemoc zvládají starší lidé. Za chvíli mi bude končit
doba, kdy bych měla být proti viru imunní, a tak doufám, že mě při zkouškovém v jarním
semestru zase nenavštíví.

A co mě v jarním semestru čeká a nemine? Psychologie zdraví, psychologie přizpůsobení se, sportovní psychologie, akademické psaní, komparativní psychologie, traumatické poruchy a skupinové pracovní procesy. Čeká mě také výběr tématu pro bakalářskou práci a v neposlední řadě se chci věnovat své nové práci, která mě vzdělává a naplňuje v mnoha ohledech. Všem studentům přeji do následujícího semestru hodně sil a především vytrvalosti.