Předměty v druhém ročníku si opravdu pochvaluji. Nikdy jsem třeba nečekala, že mi předmět Filozofie věd pomůže tak do hloubky pochopit, jak funguje vědní výzkum ve společenských vědách. Popravdě mi teď sice Techniky pro analýzu příčin hází velké klacky pod nohy, ale jsem odhodlaná to nevzdat.
S pokojovkami to všechno začalo už v březnu. V tu dobu se přechod do online zdál jako přechodné řešení, a tak tomu odpovídalo i malé množství rostlin, které zdobily můj pokoj. Když jsem se ale koncem školního roku dozvěděla, že se i celý můj druhák opravdu odehraje v jedné místnosti, neváhala jsem a “pár” jsem si jich pořídila. Jenže to byl teprve začátek. Když se teď mezi přednáškami ze Strategického HRM a Technik pro analýzu příčin rozhlédnu po pokoji, napočítám jich přes dvacet. Cestu mi zkřížila i facebooková skupina pro tilburgské (holandsky mluvící) nadšence do pokojovek, a tak jsem se obohatila jak o rostliny, tak o holandské pojmy jako je “řízek”.
Také holandštině jsem se začala věnovat v posledních měsících trochu víc. Celý prvák jsem si vystačila s “ne, děkuji, účtenku nechci” a už bylo opravdu na čase se něco málo naučit. Teď se vás holandsky můžu zeptat, jak se cítíte a objednám si (takeout) matchu s ovesným mlékem bez problému. Zatím to stačí. Dala jsem se také na pilování mé chorvatštiny. Často chodím také lézt na stěnu, protože boulderingové centrum je snad to poslední, co zůstalo otevřené.
V neposlední řadě mě zaneprazdňuje také přemýšlení nad tím, jak bych chtěla strávit semestr ve třeťáku. Máme na výběr ze tří varianty: stáž, studium vedlejšího oboru či výměny. Musím říct, že je opravdu těžké cokoliv plánovat v průběhu pandemie. V říjnu jsem odeslala plán na Erasmus výměnu, a tak uvidím, kam mě to příští rok zavede.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION