19. 11. 2013
2 minuty čtení
Mým hlavním cílem pro tento rok bylo přiblížit se svému snu stát se koncertním mistrem. Rozhodl jsem se vzít si ve škole co nejvíce orchestrálních pozic, kolik jen bylo možné. Hned na začátku roku jsem byl zapsán jako vedoucí druhých houslí na otevírací koncert naší sezóny. Znovu jsem měl příležitost pracovat s anglickým dirigentem Nicholasem McGeganem, kterého jsem potkal toto léto v Music Academy of the West v Santa Barbaře. Velice jsem si spolupraci s ním užil a byl to zážitek pracovat na skladbách Brittena, Iberta a Elgara. Vedle tohoto cyklu jsem se rozhodl hrát v našem Lab orchestra, kde rotuji na pozici koncertního mistra s třemi koncertními mistry. LAB máme každý pátek a hlavním bodem tohoto programu je možnost pro naše studenty - dirigenty, postavit se před opravdový orchestr a získat tak velmi cennou zkušenost. My instrumentalisti z toho samozřejmě také těžíme. Nejen, že dostáváme zaplaceno, ale hlavně repertoár je tvořen ze skladeb, které jsou později vyžadovány u konkurzu do orchestra, takže máme možnost tyto kompozice nastudovat a zahrát si je. Program vede šéf dirigent New York Philharmonic Alan Gilbert a jednou za měsíc vždy pozve jednoho z předních dirigentů, aby formou masterclassu učil jeho studenty. V říjnu jsme měli to štěstí spolupracovat s legendárním dirigentem Bernardem Haitinkem a minulý týden naši zkoušku vedl Mathias Pintscher, se kterým jsem se také seznámil v Santa Barbaře. Na konci semestru budeme mít koncert v Alice Tully Hall, kde budu sedět na pozici koncertního mistra.
Během posledních dvou týdnů jsem byl v dalším orchestrálním cyklu, tentokrát jako koncertnií mistr. Připravovali jsme program převážně z americké hudby dvacátého století, skladby Johna Adamse, Charlese Ivese a klavirní koncert Samuela Barbera doplnil Tanec sedmi závojů z opery Salome od Richarda Strausse. Koncert se opravdu vydařil a našemu dirigentovi Jefferymu Milarskému byla během koncertu udělena velmi prestižní Ditson conductor’s award Kolumbijskou Univerzitou.
Během toho semestru jsem si zvolil tyto předměty: Dějiny hudby – hudba devatenáctého století, Hudební teorie a literatura romantismu a Francouzský jazyk. Francouzštinu jsem měl původně mít na Kolumbii, ale musel jsem od toho odpustit kvůli velmi nabytému programu, takže nakonec ji studuji u nás ve škole. Zbylé dva předměty se shodně zabývají vývojem hudby od pozdního Beethovena až k Straussovi. Vtip je v tom, že teorie se zabývá více fakty a tím, co se opravdu změnilo. Historie to naopak bere více teoreticky. V posledních dnech jsem začal pracovat na svých závěrečných pracích. Na teorii musíme složit skladbu pro tři a více hráčů v romantickeém stylu a na historii máme “research paper” na specifickou kompozici.
Zatím to byl velmi úspěšný a zábavný semestr, ale už se těším na několik dní volna během díkůvzdání.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION