01. 03. 2012
2 minuty čtení
Nebyl to dlouhý cyklus, zkoušky na koncert trvaly asi jen 10 dní, ale bylo jich zase hodně a byly intenzivní. Koncert měl veliký uspěch, byl to jeden z nejlepších koncertů Juilliard Symphony Orchestra – dávali jsme dokonce i přídavek, což na koncertech Juilliard Orchestra se skoro nikdy nestává. Do toho všeho jsem ještě natáčel nahrávku na Queen Elisabeth Violin Competition, což je nejslavnější houslová soutěž na světě. Bylo to velké množství repertoáru, připravoval jsem ho společně se svým pane profesorem Glennem Dicterowem a natáčel jsem v přepychovém školním nahrávacím studiu. Tak se mi toho sešlo opravdu hodně před Vánocemi, ale důležité je, že jsem vše zvládl. Před pár dny mi přišel dopis spolu s pozvánkou, že jsem se dostal přes DVD pre-selection do hlavního kola soutěže Queen Elisabeth, která se bude konat v Bruselu a bude trvat více než 6 týdnů. Je to pro mě neuvěřitelný osobní a profesní úspěch.
Po Vánocích nám začal jarní semestr, takže začalo vše nanovo. Tento semestr budu dělat research na téma interpretace Beethovenovských houslových sonát. Bude to velmi zajímavé studovat názory a postřehy významných umělců současnosti i minulosti. Přibyla mi také jedna komorní hra – budeme pracovat na Schubertově cellovém kvintetu, který je považován za jedno z nejlepších komorních děl historie. Blíží se nám koncert s Juilliard Symphony Orchestra, dirigovat bude šéfdirigent a zároveň umělecký ředitel New York Philharmonic Alan Gilbert, na programu je Stravinského Svěcení jara. Je to úžasná zkušenost vidět dirigenta tak významného orchestru pracovat s Juilliard Orchestra, vidět, jak s takovým orchestrem pracuje člověk, který je zvyklý pracovat s profesionálními orchestry.
Poté budeme mít dva týdny jarní prázdniny. Poletíme s bráchou do Santa Fe, New Mexico, kde budeme dávat recitál a také benefičně učit a podílet se na koncertě žáků New Mexico School of Arts. Po prázdninách budu mít velmi nabitý měsíc, protože budu nucen zvládnout všechny zkoušky o měsíc dříve a uzavřít semestr nejpozději do 25. dubna, kdy bych měl odletět na soutěž do Bruselu.
Během roku jsem dělal přijímací zkoušky na několik letních hudebních akademií v USA, většinou byly tyto zkoušky v New Yorku nebo po uchazečích žádali nahrávku. Pokud na některé získám stipendium budu mít šanci pracovat i o prázdninách s významnými umělci.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION