Jan Hrebík pochází z Valtířova, vesnice ležící nedaleko Ústí nad Labem. Je studentem maturitního ročníku osmiletého gymnázia Open Gate v Babicích u Prahy a vítězem kategorie C středočeského kola Logické olympiády 2020. Té se účastní pravidelně už od třetí třídy.
zdroj: Novinky.cz
30. 11. 2020
4 minuty čtení
Honzy jsme se zeptali, proč ho logické úlohy baví i na srovnání s minulými roky. A i když závěrečné ročníky SŠ jsou už zpět ve školách, tak nás zajímalo, jak mu vyhovuje distanční výuka. Letošní ročník soutěže, jejímiž dlouholetými generálními partnery jsou Nadace The Kellner Family Foundation a škola Open Gate, byl ale výjimečný nejen pro něho.
Nebylo to špatné, ale test na papíře v předchozích letech mi vyhovoval více. K dobrým výsledkům mi totiž pomáhá i soutěžní atmosféra.
Jan Hrebík
student gymnázia Open Gate
Logickou olympiádu, podobně jako další celostátní soutěže, ovlivnila pandemie koronaviru. A tak museli účastníci kromě základního kola absolvovat online ze svých domovů také navazující krajská kola. Jak se ti soutěžilo? Můžeš porovnat letošní krajské kolo s minulými ročníky?
Do krajského kola Logické olympiády postupuji pravidelně. Díky online formě bylo letos hodně podobné tomu prvnímu kolu, kde jsme na tuto formu soutěžení zvyklí. Nebylo to špatné, ale test na papíře v předchozích letech mi vyhovoval více. K dobrým výsledkům mi totiž pomáhá i soutěžní atmosféra. V tom domácím jsem obecně takový pomalejší.
Nijak speciálně. Zapadl jsem do stereotypu domácí výuky, tak jsem si na test skoro ani nevzpomněl. Až den předem mi došlo, že mám vlastně druhý den psát Logickou olympiádu. Test jsem nakonec vyplnil hned ráno před začátkem výuky, kdy jsem ještě svěží. Možná mi pomohl fakt, že v testu nebyly otázky s více správnými možnostmi, a tak jsem několikrát k výsledku došel vylučovací metodou.
V březnu jsem se zaběhl celkem rychle. To podzimní období bylo o poznání těžší. Jsem v posledním ročníku a jsem doslova zavalený přípravou přihlášek na americké univerzity, kde bych rád pokračoval ve studiu. Navíc mě za pár měsíců čeká mezinárodní maturita IB.
Vlastně to je tak trochu srdcovka. Na prvních ročnících jsem totiž viděl na stolku při krajském kole v Ústí letáčky školy Open Gate. Přišly mi zajímavé, a tak jsme se do Babic vypravili podívat. Pak už následovaly přijímací testy a nástup na gymnázium. Takže vlastně Logická olympiáda také může za to, kde dnes jsem. K té distanční výuce musím říct, že zrovna na Open Gate to učitelé zvládají velmi dobře, učíme se a nijak nemeškáme. Velkou podporou je i Poradenské centrum v naší škole. Jsem moc rád, že ho máme.
Je toho víc. Třeba už zmíněné podklady pro přijímací řízení na univerzity ve Spojených státech. Přihlášky jsou velmi obsáhlé, je to dlouhý a náročný proces a je velkou pomocí, pokud vás tím pomáhá někdo provést. Pak je to ale třeba i podpora, aby člověk zvládal tu současnou situaci. Já jsem spíše extrovert, mám rád kontakt s lidmi, diskuse se spolužáky, a tak jsem to období izolace někdy těžce nesl a bylo dobré mít možnost to vše s někým probrat.
Zjistil jsem, že digitalizace má své hranice. Školní prostředí je takové motivující. Máte kolem sebe lidi, kteří vás inspirují a navzájem se posouváte dál. Při distanční výuce to chybí, je to takové prázdné. Ta doba mě taky naučila, že i tak je potřeba se o sebe starat – nemohl jsem strávit celý den v teplákách před obrazovkou, na školu jsem se musel hezky ustrojit. No a pak taky to, že člověk musí odpoledne na chvíli vypnout.
Vzhledem k blížící se maturitě nemohu být letos tak aktivní. Na konci loňského školního roku jsem se ale dostal do finále zeměpisné olympiády a letos mě čeká ještě ekonomická olympiáda. Pak už se budu soustředit jen na maturitu a přijímací zkoušky.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION