Dohromady jsem toto zkouškové období musel složit pět zkoušek ze čtyř předmětů (programování, algoritmy a datové struktury, diskrétní matematika, lineární algebra). Na ETH proběhly zkoušky povinných předmětů prezenčně a pouze zkoušky nepovinných předmětů bylo možné absolvovat online. Jako student prvního ročníku mám všechny předměty povinné, nebyla proto možnost se jich účastnit distančně. Dělat zkoušky v halách minimálně se stovkou dalších studentů pro mě byla zajímavá zkušenost, nikdy předtím jsem něco podobného nezažil.
Zkoušky jsem měl příjemně rozvržené, mezi každou z nich jsem měl aspoň dva dny volna. O něco méně příjemný je fakt, že člověk předem nezná bodové hranice jednotlivých stupňů hodnocení a musí tedy čekat až na oficiální výsledky, které by měly být zveřejněny začátkem letního semestru.
Původní plán, odjet po zkouškách na týden domů, kvůli COVIDu nevyšel. Domluvili jsme se tedy s pár spolubydlícími, že pojedeme na tři dny lyžovat. A hned druhý den po poslední zkoušce jsme vyrazili do lyžařského střediska Engelberg. Měli jsme štěstí na počasí a díky nízkému počtu zahraničních turistů a pobytu přes pracovní týden jsme měli sjezdovky skoro sami pro sebe.
Letní semestr začíná bohužel online a není zřejmé, kdy se na univerzitu vrátíme. Na druhý semestr mám stejně jako v tom prvním zapsané čtyři předměty (paralelní programování, matematická analýza, počítačová architektura a digitální design, algoritmy a pravděpodobnost). Poprvé máme taky jednu ze čtyř přednášek v angličtině. Oproti minulému semestru už studenti nejsou rozděleni do skupin (Bubbles; viz minulý příspěvek), protože se s prezenční výukou minimálně do dubna nepočítá; možnost prezenčních cvičení z některých předmětů je ovšem stále otevřená.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION