CUER na plný úvazek

Přemýšlel jsem, o čem bych měl napsat následující blog. Vzhledem k tomu, že jsem psal o obecných tématech a že jsem nedávno zažil veselou příhodu, rozhodl jsem se napsat o tom.

Tento rok  jsem strávil hodně svého času v CUER. Jenom na připomenutí, CUER je zkratka pro „Cambridge University Eco Racing“. Jedná se o studentský klub, který designuje a staví solární vozidla, a závodí s nimi na World Solar Challege (WSC). Jedná se o 3000 km dlouhý závod napříč Austrálií, který se koná každé dva roky.

Jeden den jsem obdržel email o tom, že je třeba převézt naše náčiní (používáme tři místa).  Byl jsem požádán o pomoc, a tak jsem souhlasil. Vše mělo proběhnout ve čtvrtek.

Původní plán byl následující:
8.45 sraz před CUED*
8.50 naložit van**  zbývajícími nástroji v CUED*** a přijet do hangáru**** 
9.45 odjet od hangáru a jet do Lords Bridge*****
10.10 příjezd do Lords Bridge a naložetní CUER náčiní, které bude potřeba v hangáru.
10.30 odjet z Lords Bridge
10.10 vše vyložit v hangáru

Plán byl přesunut na druhou hodinu odpolední, protože Theo, náš řidič, neměl čas mezi jedenáctou a druhou. Nevěděl jsem zhola nic o tom, co se má vlastně převézt, ale vůbec jsem se tím nezaobíral, neboť jsem rekrutován jen jako pracovní síla. Ve dvě hodiny jsme se sešli s Theem u auta, ale po organizátorovi ani stopa. Když jsme mu zavolali, řekl nám, že neplánuje přijít. Když jsme se ho zeptali, co se vlastně má převézt, nevěděl. Skvělé, pomyslel jsem si.  Po několika telefonátech se nám podařilo zjistit, co se vlastně převáží a také zjednodušit zbytečně komplikovaný plán:

1.  Naložit auto vším a složit náklad v Lords Bridge.
2.  Naložit všechny naše nástroje a náčiní a vydat se do Marshall Aerospace.
3.  Vše zde vyložit.
 
Adam, další člen CUER, zrovna šel okolo, když jsme nakládali věci do auta, a nabídl nám svou pomoc. Po naložení materiálu jsem odešel do EDC******, abych vyzvedl klíče ke kontejneru. Já jsem je ale nemohl najít! Celé jsem to tam prohledal a stále žádné klíče. Vrátil jsem se zpět a přivedl Adama, neboť se mi již v minulosti stalo, že jsem si klíčů, které ležely v šuplíku, prostě nevšiml. Skvělé, pomyslel jsem si. Zrovna jsme naložili celé auto, a nemůžeme odjet, protože nemáme klíče. Auto jsme měli vypůjčené pouze na to odpoledne, a už jsem si představoval, jak znova všechno vykládáme, abychom mohli auto vrátit. A zrovna Theovi i mně došel kredit. Bylo opravdu velké štěstí, že byl Adam s námi, neboť jsme mohli použít jeho mobil. Zavolali jsme našemu vedoucímu logistiky. Kontejner s námi totiž sdílí studenti z Full Blue Racing, a bylo nám řečeno, že naposledy měli klíče oni. Naštěstí na vedlejším parkovacím místě zrovna pracovala skupina studentů z Full Blue, a tak jsem od nich získali potřebné telefonní číslo na studenta s klíči. Také nám řekli, že on je právě v Rakousku. Ukázalo se však, že klíče měl nakonec někdo jiný, kdo v Cambridgi byl, a tak jsme po několika telefonátech a 20 minutách měli klíče v ruce. Pak jsme s Theem vyjeli z oddělení inženýrství, a zavolal nám Adam, a sdělil, že jsme nechali klíče v jeho kapse. Ve čtyři hodiny jsme tedy konečně opouštěli CUED.

Oba dva jsme v Lords Bridge již byli, ale bylo to dávno a proto jsme si nebyli úplně jisti, kde to je. Theúv mobil měl slabou baterii a tak jsme nemohli použít navigaci, neboť bychom ji více potřebovali při cestě na Marshall Aerospace. Trasa ke kontejneru je v celku jednoduchá. Když se vyjede z Cambridge, jede se stále rovně přes dva kruhové objezdy a pak se odbočí na malou cestu s cedulí „gate 3“. Jak jsme se k této ceduli přibližovali, nějak jsem se pomátl a řekl, že odbočujeme přece u brány 5. Pokračovali jsme další kilometr, když jsem si to teprve uvědomil. Bohužel se nebylo zrovna kde otočit a tak jsme pokračovali dál další 3 km. Když se nám konečně podařilo otočit, ocitli jsme se zrovna za velice pomalým zemědělským vozidlem. Minutí brány 3 nás tak stálo mnohem více času.

Po vyložení a naložení u kontejneru jsme přijeli zpět do CUED, protože jsme si nebyli přesně jistí, jak to probíhá při příjezdu na Marshall Aerospace.  Bylo půl šesté. Dozvěděli jsme se, že Marshall zavírá o čtvrté hodině odpolední. Klíče od auta se měly vrátit následující ráno. Nechali jsme vše být a odešli jsme a doufali, že si nikdo auto na následující den nezamluvil.

Následující den byl také chaotický, protože jsem zjistil, že odlétám dřív, než jsem myslel. Nakonec ale vše dobře dopadlo.

Naše parkovací místa za oddělením inženýrství zaskládané různým materiálem
_____________________________________________________

*CUED = Cambridge University Engineering Department (oddělení inženýrství)**Auto které jsme použili na přepravu materiálu.***CUED nám povolilo použít jedno parkovací místo vzadu za budovou. Používáme to jako naši dílnu.****Společnost Marshall Aerospace nám umožnila využít jeden z jejích prázdných hangárů během léta jako naši dílnu.*****Místo kde se nachází námořní kontejner. CUER ho používá jako sklad. Je to asi 8 km JZ od Cambridge.******EDC = Engineering Design Centre. CUER má kancelář s dvěma velice výkonými počítači v oddělení inženýrství na naši práci.

 

 

CUER na plný úvazek