19. 11. 2015
2 minuty čtení
Dělil jsem se tehdy o dojmy z nového života v největší evropské metropoli, britském Londýně. Zoufal jsem si nad tím, jak se i obyčejná procházka městem rázem změní ve slalom mezi tisíci kolemjdoucích, desítkami kufrů na kolečkách (a kapkami deště, kterých je většinou v Anglii víc než dost). Ale to už je všechno za mnou. Nyní na UCL nastupuji do již druhého ročníku, na množství lidí jsem si zvykl, déšť téměř nevnímám a přízvuk se mi pomalu mění na britský. I když, v Londýně, kde žije tolik různých národnostních menšin člověk na „ryzí“ britskou angličtinu narazí málokdy. Je nicméně pravda, že udržovat si akcent amerického středozápadu, který jsem nabyl během svého studia na Open Gate, není úplně jednoduché. A já se pořád nemůžu rozhodnout, jestli mi to vadí, nebo naopak.
Druhý ročník je pro studenta UCL mnohem důležitější než ten první. Zatímco v úvodních deseti měsících vysokoškolské pouti se do závěrečné klasifikace započítává jen nejlepší výsledek z jednoho kreditu (tzn. průměr výsledku nejlepších dvou předmětů), od druhého ročníku již hrají roli úplně všechny výsledky. Navíc je každý ročník vyvážen různým koeficientem. Zjednodušeně to znamená, že s postupem času mají výsledky větší a větší dopad na to, jakou třídou diplomu budete nakonec ohodnoceni. Nabádá to k pozornějšímu výběru předmětů, jelikož už není možné ty neoblíbené prostě „vypustit“. A nuceni jste nepřímo taktéž k lepšímu time managementu – tedy pokud Vám na výsledcích záleží.
Práce mám logicky víc než před rokem, ale na druhou stranu je taktéž zajímavější. Předměty jsou totiž už více zaměřené – teoretické úvody máme za sebou. Úvod do politologie vystřídala komparativní politická analýza, úvod do ekonomie pak například nahradila historie ekonomických myšlenek. Na rozdíl od minulého roku si taktéž můžeme vybrat předměty z jiných fakult školy. Jasnou volbou tedy pro mě byla politika evropské integrace na Fakultě evropských a sociálních věd. Skvěle zapadá do mého oboru a dává mi širší rozhled – mimo primární region východní Evropy.
Mimo školu jsem se také stal lektorem debatování pro středoškoláky a studentským představitelem UCL. Mým úkolem bude poskytovat zájemcům o potenciální studium na UCL potřebné informace, budu také navštěvovat střední školy napříč Británií. Musím říct, že se na obě mimoškolní povinnosti velmi těším. Kromě dlouhodobé vášně pro debatování se budu také snažit pomáhat ostatním s důležitými životními rozhodnutími ohledně studia. A navíc to vše zkombinuji s cestováním, které také miluji!
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION